Search
Close this search box.

Asiakkaidemme palaute — Asiakastyytyväisyystutkimus 01/2024

Tammikuun 2024 aikana suoritimme asiakastyytyväisyystutkimuksen nykyisille asiakkaillemme. Keräsimme palautetta onnistumisistamme ja toimintamme kehityskohteista. Tavoitteenamme on saamamme palautteen perusteella kehittää toimintaamme entistä paremmaksi.

Halusimme varmistaa monipuolisen otannan, joten suoritimme kyselyn kahdella eri tavalla – osittain puhelimitse ja osittain sähköisesti. Yhdistämällä nämä kaksi menetelmää saimme kattavan kuvan NetTicketin asiakastyytyväisyydestä.

  • Puhelinhaastatteluissa olimme suoraan yhteydessä kymmeneen asiakkaaseen saadaksemme syvällisempiä ja laadullisempia näkemyksiä heidän yhteistyökokemuksistaan kanssamme. Saimme keskusteluissa uusia näkökulmia, jotka auttavat hahmottamaan vahvuuksiamme sekä alueita, joilla voimme vielä kehittää palvelujamme.
  • Sähköiseen tutkimukseemme osallistui yhteensä 42 asiakasta, ja tutkimuksen vastausprosentti oli 11,7 prosenttia. Myös sähköisen kyselymme avoimiin kysymyksiin saimme valtavan määrän vastauksia, jotka ovat erittäin arvokkaita kehitystoimissamme.

Mieluisia tuloksia

Oli ilahduttavaa havaita, että asiakkaamme arvostavat palveluamme suuresti. vastaajista 93 prosenttia antoi meille yleisarvosanaksi joko 4 tai 5 ja 98 prosenttia asiakaspalvelullemme arvosanaksi 4 tai 5. Vastaajista ihan kaikki eivät olleet käyttäneet markkinointipalveluitamme, mutta käyttäjistä 62 prosenttia antoi meille markkinointipalveluista arvosanaksi 4 tai 5 (asteikolla 1-5, 1=huonoin, 5=paras).

  • Yleisarvosanamme keskiarvo = 4,5
  • Asiakaspalvelumme keskiarvo = 4,6
  • Markkinoinninpalvelujemme keskiarvo = 3,9

Asiakkaat kertovat arvostavansa NetTicketissä erityisesti näitä asioita:

  • Hyvä kokonaisuus
  • Luotettava kumppani, yhteistyö helppoa
  • Loistavaa, henkilökohtaista asiakaspalvelua sekä joustavaa, nopeaa reagointia
  • Asiakas tuntee tulleensa kuulluksi/Asiakkaan tarpeet huomioidaan hyvin
  • Asiakaspalvelu hyvin tavoitettavissa puhelimitse
  • Kaksikielinen palvelu, kynnys ottaa yhteyttä matala
  • NetTicket tekee mitä lupaa ja nopeasti
  • Verkkokauppa on nopea ja helppo asiointikanava
  • Verkkokaupan upottaminen asiakkaan sivuille on helppoa
  • Hyvät ja tarkat raportit tapahtumista
  • Lipunmyynnin reaaliaikainen seuranta
  • Edullisempi kuin kilpailevat palveluntarjoajat

Asiakkaiden ääni – Ideoita ja kehitysehdotuksia

Tulokset asiakaskyselystä ovat selkeitä – markkinointiin on syytä panostaa entistäkin enemmän. Tänä vuonna panostamme sekä omaan markkinointiimme että asiakkaidemme tukemiseen heidän markkinointiponnisteluissaan. Asiakkaille tarjoamme monipuolista markkinointiapua, joka kattaa uutiskirjeiden lisäksi avun sponsoroituun somemarkkinointiin, Google-mainontaan sekä tekstiviestipalvelun hyödyntämiseen. Asiakkaillamme on myös mahdollisuus ostaa lisänäkyvyyttä NetTicket.fi-verkkokaupan banneripaikkoihin.

Vastaanotimme asiakkailtamme monia arvokkaita ja oivaltavia kehitysideoita, jotka osoittavat heidän kiinnostuksensa palveluidemme jatkuvaan parantamiseen. Meiltä toivottiin muun muassa järjestelmän käytöstä lyhyitä, nopeita ohjeita, jotka on helppo tulostaa. Joitakin ohjeita löytyykin jo sivuiltamme info.netticket.fi. Pyrimme sisällyttämään ohjeisiin mukaan kaikki asiakkaitamme helpottavat tiedot, ja lisäämme sivuille myös helpottavasti tulostettavat versiot ohjeista.

Olemme sitoutuneet parantamaan suoritustamme ja otamme jokaisen ehdotuksen huomioon. Ymmärrämme menestyksemme olevan suoraan yhteydessä arvokkaaseen tietoon ja näkemykseen, jonka asiakkaamme meille jakavat.

Uusi asiakastyytyväisyystutkimus jälleen ensi vuonna

Suoritamme kyselyn uudelleen ensi vuoden alussa ja odotamme voivamme kertoa tuolloin parannustoimiemme edistymisestä. Osa kehitysehdotuksista on toteutettavissa nopeammin.

Toisaalta joillekin kehityskohteille meidän on annettava enemmän aikaa ja opittava ymmärtämään asiakkaidemme odotuksia paremmin.

Kiitos kaikille asiakastyytyväisyyskyselyyn vastanneille asiakkaillemme ♥

Työ jatkuu aktiivisesti – Arvostamme kaikkien asiakkaidemme tukea tässä prosessissa. Kannustamme asiakkaitamme jatkossakin jakamaan ajatuksiaan ja kehitysideoitaan kanssamme, jotta voimme yhdessä kehittää palvelujamme vastaamaan entistä paremmin heidän toiveisiinsa ja tarpeisiinsa.

Valikoituja asiakkaitamme

Kiinnostuitko? Lähetä viesti, niin otamme yhteyttä!

Lisätietoja: Väliaikatarjoilut