Search
Close this search box.

Rovaniemen Teatteri

Rovaniemen Teatterin ja NetTicketin kumppanuus perustuu tiiviisti jatkuvaan kehittämiseen

Kun yhteistyö perustuu avoimeen kommunikaatioon ja nopeaan reagointiin, hoituu asiat tehokkaasti ja joustavasti, ja tuloksena syntyy palveluita, jotka vastaavat paikallisiin tarpeisiin. 

Tasokas ja monipuolinen Rovaniemen ammattiteatteri aloitti yhteistyön NetTicketin kanssa vuonna 2014, pari vuotta myöhemmin Maria Mänty liittyi teatterin tiimiin, mikä käynnisti hänen yhteistyönsä NetTicketin kanssa.

Maria vastaa tällä hetkellä teatterin ja Lappia-talon markkinoinnista, myyntitavoitteista sekä lipunmyynnissä että tilavuokrauksissa. Hän seuraa, suunnittelee, toteuttaa ja kehittää toimintaa, ja toimii samalla esimiehenä teatterin viiden hengen markkinointitiimille.

Ennen päätöstään siirtyä yhteistyöhön NetTicketin kanssa teatteri oli toisen palveluntarjoajan asiakas. Päätöksen taustalla oli aiemman palveluntarjoajan korkea hintataso, järjestelmän liiallinen monimutkaisuus sekä heidän siirtymisensä kohti kansainvälistä markkinointia, joka ei vastannut teatterin tarpeita.

— He kehittivät kyllä paljon markkinoinnin osuutta, mutta eivät myyntiä. Olemme olleet tyytyväisiä siirtyessämme kotimaiseen, pienempään ja ketterämpään palveluntarjoajaan, Maria mainitsee.

Ihmiset haluavat tehdä töitä ihmisten kanssa, ja NetTicketin palvelussa korostuu ketteryys vastata asiakkaan yksilöllisiin tarpeisiin.

Maria Mänty

Marian näkökulmasta NetTicket todella ymmärtää asiakastaan.

— Ihmiset haluavat tehdä töitä ihmisten kanssa, ja NetTicketin palvelussa korostuu ketteryys vastata asiakkaan yksilöllisiin tarpeisiin. Me Rovaniemellä arvostamme sitä, että NetTicket pystyy vastaamaan paikallisiin haasteisiin, erityisesti Lapin alueella, missä suurten toimijoiden panos ei tuo lisäarvoa, kertoo Maria.

— Lipunmyynti on ehdottomasti meidän pääjuttumme, mutta olemme tunnistaneet, että pelkästään se ei enää riitä. Teatterilipunmyyntiä tukevia ratkaisuja ja palveluita täytyy kehittää. Esimerkkinä väliaikatarjoilut, ruokailut, naulakkopalvelut ja muut palvelut, jotka tukevat asiakkaan kokonaisvaltaista teatterielämystä. Lappia-talolla me myös vuokraamme tiloja ulkopuolisille. Talossa järjestetään kokouksia, seminaareja, kansainvälisiä konferensseja, messuja, häitä ja perhejuhlia. NetTicketin tarjoamat ratkaisut tukevat kokonaisvaltaista asiakaskokemusta ja toimintaa on kehitetty yhteistyössä kanssamme niin, että Lappia-talo voi kaiken varaustoiminnan tehdä yhden ja saman järjestelmän kautta, Maria täsmentää.

— Mikään järjestelmä ei ole täydellinen, mutta arvostamme sitä, että järjestelmä kehittyy koko ajan ja vastaa teatterimme tarpeisiin.

Laatudata ohjaa toimintaa tehokkaasti

NetTicketin järjestelmään integroitu Power BI -raportointityökalu, on parantanut teatterin datan hallintaa ja päätöksentekoa merkittävästi. Se on erityisen hyödyllinen teatterialalla, jossa tarvitaan tarkkaa seurantaa ja analyysiä erilaisista toiminnallisista ja taloudellisista näkökulmista. Power BI on korvannut monia aiemmin käytettyjä Excel-raportteja ja näin helpottanut ja tehostanut raportointiprosesseja.

Teatterin arki sujuvaksi myynti- ja laskutusjärjestelmillä

NetTicketin verkkokauppa on integroitu teatterin virallisille verkkosivuille. Verkkokaupan myynti on jatkuvasti kasvanut ja on nyt lähes puolet kaikesta myynnistä, ja kasvu jatkuu edelleen.

Myös vierailevien tapahtumien lipunmyynti ja ravintolan sekä Lappia-talon tilavuokrien laskutus hoidetaan NetTicketin kautta, eikä teatterilla ole käytössään muita laskutusjärjestelmiä.

Tänä syksynä teatterilla on otettu käyttöön NetTicketin järjestelmä myös kaikkien tarjousten tekemiseen, mikä on jälleen yksi askel kohti entistä tehokkaampaa toimintaa. Aiemmin kaikki tilavuokraustarjoukset laadittiin Excelissä, mutta uuden järjestelmän käyttöönoton myötä virheiden määrä on pienentynyt ja laskutus nopeutunut, paljastaa Maria.

NetTicketillä todella halutaan ymmärtää asiakasta

Maria kuvaa yhteistyön sujumista erinomaiseksi. NetTicket on aina vastannut teatterin ja Lappia-talon tarpeisiin, ja ottanut aktiivisesti vastuuta ratkaisujen löytämisessä.

Yleensä tilanne etenee niin, että kun meillä tai teatterillani ilmenee jokin ongelma, otan yhteyttä NetTickettiin ja kysyn heiltä, mitä voisimme ongelmalle tehdä. NetTicketin tiimi tarttuu asiaan, tutkii sen perinpohjaisesti ja esittää sitten lisäkysymyksiä varmistaakseen, että asiakkaan ongelma on ymmärretty tarkasti. En muista kertaakaan, että minulle olisi sanottu, että jokin ei onnistu, Maria sanoo.

Kysyttäessä Marialta, onko NetTicketin järjestelmän käyttöönoton jälkeen ilmennyt jotain, mikä on hänet positiivisesti tai negatiivisesti yllättänyt, hän kertoo, että hänet on positiivisesti yllättänyt se, miten NetTicket on pystynyt vastaamaan tarkasti heidän tarpeisiinsa. Vaikka aika ajoin on terveellistä kilpailuttaa palveluntarjoajia, tällä hetkellä ei ole mitään syytä vaihtaa palveluntarjoajaa, ja yhteistyötä jatketaan vahvasti.

Valikoituja asiakkaitamme

Valikoituja asiaikaitamme

Kiinnostuitko? Lähetä viesti, niin otamme yhteyttä!

Lisätietoja: Väliaikatarjoilut