Virpi Seppäsellä, joka toimii Ypäjän Musiikkiteatterin lipunmyyntivastaavana ja joka on myös toiminut teatterin hallituksen jäsenenä kymmenen vuoden ajan, on pitkäaikainen kokemus ja vankka käsitys musiikkiteatterin toiminnasta sekä sen aiemmista että nykyisestä lipunmyyntipalvelusta.
— Olemme ulkoilmateatteri ja esitykset tapahtuvat pääasiassa kesäkuukausina. Kausiluontoisuus edellyttää kustannustehokasta lipunmyyntijärjestelmää, joka pystyy skaalautumaan tarpeidemme mukaisesti. Vuosien mittaan meille on tullut tarve löytää sopiva lippupalveluntarjoaja, joka ymmärtää juuri meidän tilanteemme. Onneksi parin kokeilun jälkeen löysimme sopivan kumppanin NetTicketistä, kertoo Seppänen.
Vuosien mittaan meille on tullut tarve löytää sopiva lippupalveluntarjoaja, joka ymmärtää juuri meidän tilanteemme. Onneksi parin kokeilun jälkeen löysimme sopivan kumppanin NetTicketistä.
Ypäjän Musiikkiteatteri on korkeatasoinen, ammattilaisvetoinen harrastajateatteri, jonka katettuun katsomoon mahtuu kerrallaan n. 500 katsojaa. Kesän aikana näytelmää käy katsomassa n. 6000-7000 katsojaa.
— Useat katsojat, jotka ovat kerran kokeneet huikean musiikkiesityksemme ja joustavat, mutta tehokkaat väliaikapalvelumme, tulevat uudestaan seuraavina vuosinakin. Jotkut käyvät katsomassa jopa saman esityksen useampaan kertaan kesän aikana, tietää Seppänen.
Ypäjän Musiikkiteatterilla on kokemusta muutamasta lippupalveluntarjoajasta ennen NetTickettiä. Teatterin käytössä ollut lipunmyyntijärjestelmä ei aikaa myöden mahdollistanut kaikkia haluttuja ominaisuuksia, jolloin teatteriyhdistykselle tuli tarve kartoittaa muita järjestelmiä. Siirtyminen isompaan palveluntarjoajaan ei kuitenkaan osoittautunut tuolloin rahan arvoiseksi ratkaisuksi.
Suomen Viihdekeskus Oy:n Raimo Viljalan suositus johti lopulta siihen, että yhdistys päätyi tutkimaan NetTicketiä varteenotettavana uutena vaihtoehtona ja valitsikin sen lopulta lippupalveluntarjoajakseen.
NetTicket osoittautui musiikkiteatterille ihanteelliseksi ratkaisuksi. Se tarjoaa ketteryyttä, edullisuutta ja henkilökohtaisen palvelukokemuksen.
— NetTicketin palvelussa on erityistä se, että asiakaspalvelun ihmiset ovat helposti tavoitettavissa. On aina etu, jos asiakaspalvelu ja tekninen tuki ovat helposti saatavilla, ja jos asiakas saa nopeasti vastauksen ja voi keskustella oikean ihmisen kanssa joko puhelimitse tai sähköpostitse.
Nopeasti muuttuvassa ympäristössä ketteryys ja mukautuminen odottamattomiin muutoksiin ovat niitä ominaisuuksia, joita musiikkiteatteri erityisesti arvostaa.
— Kaikkea ei tapahtumaa julkaistaessa osaa etukäteen huomioida, matkan varrella tulee aina lisää vaatimuksia ja toiveita. Usein muutokset voivat olla sellaisia, joita ei itse pysty tekemään. Silloin on tärkeää, että saa asiakaspalvelusta apua, toteaa Seppänen.
Käyttäjäkoulutuksen ja erityisesti koulutusten webinaaritallenteiden ansiosta musiikkiteatterin lipunmyyntiin osallistuvien henkilöiden oli helppo tutustua käyttöalustaan. Käytön opettaminen uusille tulokkaille on vaivatonta.
Seppänen kertoo antaneensa järjestelmästä NetTicketille jonkin verran kehitysideoita.
— Johtuuko sitten palautteestani tai muista huomioista, mutta järjestelmään on tehty hyviä ja minulle mieluisia parannuksia. Erityisesti Felix-järjestelmään tehdyt päivitykset, kuten katsomon kartan skaalautuminen, sekä värien vaihtaminen, ovat itselleni tärkeitä parannuksia. Ne auttavat minua hahmottamaan kokonaisuuden paremmin, kiittää Seppänen.
— Järjestelmä on osoittautunut luotettavaksi ja turvalliseksi; se on toiminut ilman häiriöitä ja virheitä, Seppänen kehuu järjestelmän toimivuutta. Ongelmia ei ole ollut ja lipunmyyjät ovat pärjänneet sekä lippujen ennakkomyyntijärjestelmän kanssa että lippuluukulla.
— Kukaan ei varmaankaan haluaisi kokea tilannetta, että tulisi äkillinen järjestelmävika, kun lippuluukun takana odottaa pitkä jono lipunostajia. Onneksi järjestelmä on vakaa, kehuu Seppänen. Kun näin hyvin toimii, niin mitä sitä enää vaihtamaan, hän jatkaa.
Musiikkiteatteri pyrkii jatkuvasti kehittämään toimintaansa entistä tehokkaammaksi sekä itselleen että asiakkailleen kaikilla osa-alueilla.
— Olemme esimerkiksi aiemmin hoitaneet ryhmälippujen varaukset manuaalisesti itse. Tänä vuonna uutena toiminteena ryhmäliput on mahdollista varata ja maksaa suoraan verkossa NetTicketin lippukaupan kautta. Toivomme, että tämä helpottaa ryhmien lippuvarausten tekemistä. Haluamme nähdä, miten tämä käytännössä toimii ja millä tavalla ryhmät käyttävät mahdollisuutta hyväkseen. Samalla tavoitteenamme on helpottaa kaikkien toimijoiden tekemistä ja musiikkiteatteriesityksemme saavutettavuutta, Seppänen täsmentää.
Lippujen tarjolle laittaminen NetTicketin verkkokauppaan tarjoaa Musiikkiteatterille mahdollisuuksia kehittää omaa toimintaansa niin markkinoinnissa, väliaikapalveluissa kuin asiakaspalvelussakin. Kun toimitaan harrastuspohjalta, on tärkeää tehdä viisaita valintoja, iloita kokonaisvaltaisesta onnistumisen tunteesta ja tarjota unohtamattomia elämyksiä katsojille.
Valikoituja asiakkaitamme
Kiinnostuitko? Lähetä viesti, niin otamme yhteyttä!
040 506 6011
Jonny Mandell
Oy NetTicket Finland Ab
Harstadinkatu 4
65350 Vaasa
Y-tunnus 1028658-3