Search
Close this search box.

Lohjan Kaupunginorkesteri

NetTicket ja Lohjan kaupunginorkesteri – Pitkäaikaista lipunmyynti-kumppanuutta

NetTicket on osoittautunut meille erittäin luotettavaksi kumppaniksi, ja yhteistyö onkin jatkunut vahvana jo 12 vuotta.

katjajuntunen

Lohjan kaupunginorkesterin pitkäaikainen yhteistyö NetTicketin kanssa alkoi jo vuonna 2011, kun kaupunginorkesteri etsi parempaa tapaa toteuttaa lipunmyyntiä. Lohjan Teatteri lähti ensin pilottina kokeilemaan NetTickettiä ja pian lähti mukaan myös kaupunginorkesteri, kertoo Lohjan kaupunginorkesterin orkesterisihteeri Katja Juntunen.

 

Suuri muutos lipunmyynnissä – nyt ennakko on uusi normaali

Lipunmyynnin dynamiikka on muuttunut merkittävästi NetTicketin myötä. Ennen esimerkiksi vain yksi-kaksi prosenttia lipuista myytiin ennakkoon, ja loput liput myytiin ovelta. Nyt ennakkomyynnin osuus on kääntynyt juuri päinvastoin, eli 98-99%:iin. Tämä on mahdollistanut sen, että asiakkaat sitoutuvat tapahtumiin ajoissa, mikä helpottaa järjestelyjä ja varmistaa sujuvan konserttipäivän.

Juntunen on tyytyväinen yhteistyöhön. NetTicketin kanssa toimiminen on ollut luotettavaa ja vaivatonta.

– Yhteistyö NetTicketin kanssa vuosisopimuksen puitteissa on mahdollistanut tehokkaan järjestelmän, mutta samalla hallinnoin itse paljon asioita. Jos jokin asia konserteissa muuttuu, pystyn tekemän muutokset itse, ja asiat ovat niin sanotusti ’omissa hyppysissä’, Juntunen sanoo.

Kaupunginorkesterin tapahtumat vaihtelevat niiden koon mukaan aina muutamien kymmenien hengen kamarikonserteista suuriin satojen ihmisten sinfoniakonsertteihin. Järjestäjän kannalta on ihan kullan arvoista, että tiedetään etukäteen, minkä verran ihmisiä on tulossa, kuinka paljon käsiohjelmia tarvitaan, ja että väliaikatarjoiluja on varattu riittävästi, mutta ettei niitä kuitenkaan jää paljoa yli.

Myynnin seuranta helppoa kaikille palveluntarjoajille

NetTicketin lipunmyyntijärjestelmä toimii hyvin yhteen muiden tapahtumissa käytettyjen järjestelmien kanssa, mahdollistaen resurssien optimoinnin ja virheettömän yhteistyön kaikkien osapuolten välillä. Kaupunginorkesterin tilaisuuksissa väliaikatarjoilujen tarjoajana toimii Compass Group, jolla on oma järjestelmänsä väliaikatarjoiluihin liittyen. Jokainen asiakas saa sähköpostimuistutuksen väliaikatarjoilun tilaamisesta heti lipputilauksen jälkeen, mukana linkki tarjoajan järjestelmään. Tietokatkoksia asioihin ei tule, koska kaikki toimijat pystyvät seuraamaan reaaliaikaisen tiedon kertymisen lippupalvelualustalle. Väliaikatarjoilujen tuottaja tietää tarvittavan tarjoilumäärän, ja vahtimestarit osaavat arvioida kuinka paljon narikkahenkilökuntaa kuhunkin tilaisuuteen tarvitaan.

NetTicketin tekstiviestipalvelu on myös erittäin kätevä toiminnallisuus, joka tuo lisää mukavuutta ja varmuutta tapahtumakokemukseen sekä järjestäjille että yleisölle. Vielä juuri ennen konserttia pystytään informoimaan esimerkiksi ohjelma- tai liikennejärjestelymuutoksista.

Asiakaspalvelun timanttia – asiakaslähtöistä palvelua ja nopeaa reagointia

Lippupalvelujärjestelmää on vuosien varrella muokattu kaupunginorkesterin toiveiden mukaisesti. Juntunen on tuntenut tulleensa kuulluksi. Paljon on löytynyt pieniä kehityskohteita, joiden korjaaminen on helpottanut järjestelmän käyttöä paljon.

 – Arvostan suuresti sitä, että asioihin pyritään reagoimaan jollain aikavälillä, mikäli ei heti. NetTicket toimii ketterästi. Aina puhelimen päässä on ihminen, joka vastaa kysymykseen, eikä tyhmiä kysymyksiä ole olemassa. Siksi kynnys kertoa asioista, jotka askarruttavat tai eivät omasta mielestä toimi järjestelmässä hyvin, on erittäin matala, paljastaa Juntunen.

Puolin ja toisin halu kehittyä

Ajan hermolla pysyminen on orkesterinkin toiminnassa avainasemassa. Pitkän yhteistyön tuloksena on syntynyt vahva yhdessä tekemisen meininki.

– Tiedämme, että voimme luottaa toisiimme ja saavuttaa tavoitteemme, kuvailee Juntunen.

– NetTicket kehittää ja monipuolistaa palveluitaan jatkuvasti. NetTicketissä on myös paljon lisäpalveluja, joita voisimme käyttää enemmänkin. Esimerkiksi järjestelmään integroidusta Power BI -työkalusta ja sen raporteista voisi olla meille paljon hyötyä. Sieltä saisi helposti dataa muun muassa lipunmyynneistä alueellisesti, eri ajanjaksoilla ja konserttikohtaisesti. Tavoitteena on saada tulevaisuudessa työkalu luontevasti käyttöön.

– Markkinointi on aina kehityskohde ja iso osa onnistunutta tapahtumaa. Tavoitteenamme on ryhmämyynnin lisääminen ja toiminta-alueen laajentaminen niin, että konsertteihimme houkutellaan paikalle ihmisiä myös oman kaupungin ulkopuolelta. NetTicketin uutiskirje on meillä jo käytössä. Esimerkiksi kaikille edellisenä vuonna lipun ostaneille asiakkaille on lähetetty tietoa tulevista konserteista, jatkaa Juntunen.

– NetTicketin tarjoamat koulutukset ja webinaarit ovat erittäin hyödyllisiä. Koulutuksissa huomaa, että jotkin asiat voisi tehdä entistäkin paremmin, kuin mitä olen itse tottunut tekemään. Itselleni NetTicketin järjestelmä on tuttu, ja sen käyttö tuntuu vaivattomalta.

– Myyntipisteillä henkilökunta vaihtuu, ja siellä saatetaan kaivata lyhyttä ja ytimekästä ohjeistusta järjestelmän käytöstä. Onneksi myyntipisteidenkään uusille työntekijöille järjestelmän käyttö ei ole ollut isoksi haasteeksi. Yksi puhelu NetTicketin asiakaspalveluun ja apu kysymykseen kuin kysymykseen löytyy välittömästi, kehuu Juntunen.

 

Valikoituja asiakkaitamme

Kiinnostuitko? Lähetä viesti, niin otamme yhteyttä!

Lisätietoja: Väliaikatarjoilut